Porady

Montowanie trucków

Dziś szybki artykuł o tym sposobach montowania trucków w desce.

Najlepszy rysunek poglądowy który znalazłem to ten dostępny na stronie Randal Trucks.

newdropillus

 

Pozycja 1 to topmount – najprostsze ustawienie, gdzie truck jest dokręcony od spodu do płaskiego blatu.
Pozycja 2 to dropthought / dropmount – między miejscami na śrubki montażowe wycięty jest kawałek decku, przez co można przełożyć trucki na wylot (najpierw oczywiście je rozkładając).
Pozycja 3 to dropped / lowered – nie ma tutaj żadnych dodatkowych dziur, za truckiem blat obniża się o kilka centrymetrów.
Pozycja 4 to doubledrop, czyli połączenie pozycji 2 i 3.

Powstaje zasadnicze pytanie – po co deskom drop?

1. Zwiększa stabilność przy wyższych prędkościach.
2. Obniża przyczepność w zakręcie – ergo ułatwia inicjację slide’u.
3. Ułatwia kontrolę slide’u.
4. Wymusza zrobienie dodatkowego miejsca na koła, czy to wycinając deskę (cutouts), usuwając kilka warstw deski w miejscu koła (wheel wells) lub wyginając blat (wheel flares).
5. Deska jest bliżej ziemi – łatwiej jest odpychać się podczas pushu czy cruisingowania, jednak obniża to siłę dźwigni podczas skręcania – trudniej jest wykonać ostry zakręt.
6. Wycięcie otworu na dropthough czy miejsca na koła (cutouts, wheel wells) obniża wytrzymałość blatu w tych miejscach. Tak samo jeśli deska ma dropa powstaje cienka szyjka łącząca miejsce na truck z resztą platformy – to właśnie w tym miejscu często dochodzi do złamań.

Co więc daje topmount?

1. Blat jest wyżej od ziemi dając większą dźwignię, przez co deska jest bardziej skrętna.
2. Niektórzy uważają, że topmounty są mało stabilne przy wysokich prędkościach.
3. Deska ma większą przyczepność (grip) w zakręcie – łatwiej jest utrzymać się w zakręcie bez slide’u.
4. Decha jest wyżej – trudniej jest się odpychać czy przemieszczać, gdyż noga bardziej się męczy.
5. Dla niektórych trudniej jest slide’ować na topmouncie.

Obserwuj Nas na Facebooku i Instagramie.

Dołącz do nas

Udostępniaj / Komentuj / Twórz / Dziel się pasją

Od riderów dla riderów – to jest definicja tego miejsca.

Twórz – masz pomysł na artykuł? może chcesz się z nami czymś podzielić? odkryłeś fajny spot, nakręciłeś film, albo sam zrobiłeś longa? Napisz do nas! Mile widziany każdy longboardowo-skateboardowy aktywista.

Pamiętaj – Golong to miejsce, w którym razem chcemy budować polską scenę longboardową – dołącz do nas i zostań częścią tego projektu – no hate just skate!

Dziel się pasją – po prostu! Dziel się nią