Recenzja, Relacja

Recenzja Arsenal Trucks | Zielony

Arsenal Trucks to kalifornijska firma, która najpierw wypuściła swoje precyzyjne trucki, a dopiero odlewane, czyli casty. Choć rynek właśnie tych drugich jest dosyć bogaty, to Amerykanie obiecywali wspaniałe właściwości jezdne głównie dzięki zastosowaniu wysokich bushingów i restrykcyjnemu bushing seatowi (miejscu na gumy w hangerze). Dłuższy czas chciałem przeskoczyć na wyższe gumy, a Arsenale sprawiały wrażenie naprawdę solidnej propozycji. Gdy tylko pojawiły się w sklepie Hell’s Boards, kupiłem je i oto teraz możecie przeczytać tą recenzję.

 hd_product_Arsenal-Cast_-Front-Raw-50

Specyfikacje

Arsenal Cast Trucks
Szerokość – do wyboru 165 lub 180 mm
Kąt – do wyboru 50° i 44° (w teście 44°)
Bushingi – 2x Tall Barrel Arsenal C4
Bez Rake
Kolor – czarny i srebrny

Pierwsze wrażenie

Trucki wyglądem przypominają swoje precyzyjne odpowiedniki – podobne wycięcia, kształt baseplate’u, bushing seat. Ja swoje zamówiłem w kolorze srebrnym / surowym – zacząłem od jakiegoś czasu wybierać głównie ten kolor, bo ładnie się starzeje – każdy polakierowany truck zostaje po pewnym czasie obdarty, co przyprawia mnie o dreszcze. Wybrałem kąt 44 stopnie i szerokość 180 mm, gdyż trucki brałem pod kątem downhillu i freeride’u. Na każdy truck przypadają 4 speedringi, 1 cupped washer oraz 2 wysokie bushingi 90a od Arsenal. Nic więcej, nic mniej.

carsenal6_1024x1024

Ciekawym rozwiązaniem jest długi baseplate z aż ośmioma otworami na montażówki – dzięki temu można korygować swój wheelbase również poprzez szersze lub węższe dokręcenie trucka. Ja zainstalowałem Arsenale do swojego Keystone Ridge’a na najwęższej z możliwych opcji.

Wrażenia z jazdy

Arsenale kupiłem głównie ze względu na to, że od dłuższego czasu szukałem trucków z wysokimi gumamiten trend w longboardingu zagościł na dobre, a jak to się mówi – kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Zacząłem od Rogue Castów, jednak one praktycznie nie posiadały bushing seata, przez co były jak dzieci puszczone samopas do lunaparku – szalały i robiły co chciały. W Arsenalach jest inaczej – choć bushingi są wysokie, to samo ich miejsce na hangerze jest mocno restrykcyjne. Dzięki temu traki zachowują się jak chińskie gimnastyczki – są nieziemsko gibkie i skrętne, ale nigdy nie wychodzą poza wyznaczone przeze mnie granice.

Stockowe bushingi musiałem szybko zmienić – choć to 90a, to są dosyć miękkie, przez co moje 80 kg dawało za duży skręt i wheelbite. Na boardside dałem wysoką baryłkę Venoma o twardości 93a, na górze zostawiłem oryginalną baryłkę, a wisienką na torcie był precyzyjny washer z kołnierzem od Roll Hard Hardware. Piękna sprawa. Zastosowałem podkładki o łącznej wysokości 6 mm, aby wheelbite mnie nie straszył. I rzeczywiście – nawet przy kołach 73 mm nie gryzłem uretanem o deskę.

Dzięki wysokim bushingom zwiększa się lean, czyli przechył deski. Daje to bardziej płynny i stabilniejszy skręt. Rzeczywiście, dotąd jeździłem na truckach ze standardowymi bushingami, a Arsenale głębiej i przyjemniej wpadają w skręt.

Przy prędkościach dochodzących do 70 + km/h trucki trzymały stabilność bez najmniejszych problemów, jedyne co to musiałem je dokręcić o pół obrotu klucza. W slajdach zero luzów, rwania czy innych tego typu zdarzeń – suną równo i bez żadnych problemów. Dodatkowy lean pozwolił na głębsze wciśnięcie deski w slajdzie.

Czy Arsenale są wytrzymałe? Ciężko to stwierdzić po miesiącu jeżdżenia, jednak wrzuciłem je na tydzień do dancera i nie stwierdziłem oznak gięcia się w banan. W mojej opinii wytrzymają one jak inne dobre castowe trucki (Caliber czy Rogue).

Podsumowanie

Arsenale Casty spełnimy moje pokładane w nich nadzieje. Wysokie gumy zapewniają głeboki skręt, jednocześnie stabilności nie można im odmówić. Warto jednak szybko zmienić oryginalne bushingi – są zbyt miękkie, nawet dla szczupłych osób. Na pewno przypadną do gustu wszystkim szukającym dobrych trucków na freeride i downhill (jednocześnie jeśli szukacie maksymalnej przyczepności, spróbujcie węższych 165 mm.). Jeśli wolicie bardziej iść w dancing czy freestyle, polecałbym jednak wersję 50 stopni.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>